Lotus Bakeries ziet omzet met 6,2% stijgen

11-02 14:29 | bron: FoodPro Network

GELDROP - De omzet van koekfabrikant Lotus Bakeries is in 2018 met 6,2% gestegen van 524,1 naar 556,4 miljoen euro. De nettowinst van het bedrijf steeg met 5% naar 67,9 miljoen euro.

De omzetgroei is voor een deel afkomstig van de overname van Kiddylicious, een Britse producent van voedzame tussendoortjes. De interne omzetgroei bedroeg 5% en komt vooral op naam van speculoos.
 
Met name in de VS en het Verenigd Koninkijk deed Lotus Bakeries het goed. De VS zijn sinds 2017 de grootste markt voor speculoos geworden. Lotus wil in de tweede helft van dit jaar starten met de productie in een nieuwe fabriek in de VS. Hierbij wordt de Lotus speculoos voor het eerst buiten Lembeke (BE) gemaakt.
 
Bron: Lotus Bakeries




Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
15 feb Supermarkten streven naar een vijfde minder verpakkingen in 2025
15 feb Moederbedrijf Douwe Egberts wil naar de beurs
15 feb Flinke groei online omzet voedingsindustrie
15 feb NestlĂ© investeert 38 miljoen euro in Zwitserse Nespresso-fabriek
15 feb Duitse discounters krijgen mogelijk concurrentie uit Rusland
15 feb Foodfotografie op locatie bij de klant
15 feb Carel Lurvink ontvangt opnieuw predicaat Hofleverancier
14 feb Europese databank tegen voedselfraude
14 feb Dick Boer in Raad van Bestuur NestlĂ©
14 feb Omzet DSM Nutrition stijgt met 7%
14 feb Verbod op pulsvisserij in Europese Unie
14 feb Colruyt: duurzame quinoa voeding van de toekomst
14 feb BRC Food 8: Veranderingen in bescherming tegen voedselfraude
14 feb Beperk het risico op productvreemde delen met detecteerbare artikelen
13 feb Darmbacterie listeria gevonden op kaasspread Groene Pesto van Jumbo
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?