De Top 10 food trends in 2019

10-05 06:03 | bron: FoodPro Network

HEERENVEEN - Zoals elk jaar zijn er weer allerlei lijstjes in omloop die aangeven wat de nieuwe food trends zullen worden. En meestal wordt er vooral vooruitgeblikt i.p.v. achteromgekeken wat er van al die top trends is uitgekomen. Op de eind januari jl. gehouden ISM (International Sweets & Snacks Exhibition) werden nieuwe food trends voor 2019 onder andere gepresenteerd door Innova Market Insights. Het interessante van deze trends is dat ze zijn gebaseerd op resultaten van onderzoeken van de afgelopen jaren. Bij deze dus de top 10 voor 2019 met (een deel van de) bijbehorende onderbouwing.  

Trends 2019

1.    Ontdekking: de avontuurlijke consument

27% van de US-consumenten hebben hun smaakvoorkeuren verschoven naar meer exotische en avontuurlijke smaken

2.    Plantaardige producten schuiven richting mainstream consument

63% groei gerealiseerd van food met een plantaardige claim gedurende 2014 -2018

3.    Meer alternatieven voor iedereen (innovatie op basis van gezondheid, duurzaamheid)

Realisatie van 15% jaarlijkse groei van zuivelvrije producten 2014-2018

4.    Merken spelen in op de behoefte aan ‘vergroening’

64% van alle UK-consumenten verwacht dat bedrijven ‘groen’ investeren

5.    Snacking is een drijver achter vele food innovaties

Er is 8% groei gerealiseerd in food producten met een ‘snacking’ claim

6.    Personalisering van food

29% van de Chinese consumenten volgde vorig jaar een hoog-eiwit dieet

7.    Nieuwe kijk op vezels

Sportvoeding met een vezelclaim realiseerde 51% groei over 4 jaar

8.    Voeding speelt grotere rol in algemene welbevinden van de consument

9 van de 10 Chinezen gelooft dat emotionele gezondheid net zo belangrijk is als fysieke gezondheid

9.    Start-ups nemen het steeds meer op tegen grote multinationals die op hun beurt ‘kleinere’ concepten lanceren

26% groei werd gemeten voor bedrijven met een sociaal, ethische claim

10. Grotere transparantie leidt tot meer betrokkenheid bij voedsel(productie)

43% van de Amerikaanse consumenten delen elke week online foto’s van hun maaltijd 

 

Wilt u dit nieuwe jaar ook beginnen met een nieuwe inventarisatie van voor u relevante food trends en expansiekansen? TEN the export network ondersteunt food bedrijven met export en begeleidt als RVO adviseur food bedrijven in het SIB (Starters International Business) traject. Tientallen ondernemers gingen u al voor. Kijk op de website voor meer informatie www.theexportnetwork.nl of neem vrijblijvend contact met ons op info@theexportnetwork.nl

Bron: Innova Market Insights Trends Survey (2018)

Bron: TEN - partner FoodPro Network





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
25 jun Albert Heijn vindt oplossing voor landelijke kassastoring
25 jun NVWA in gesprek over nachtelijk slachten vanwege hitte
25 jun Rusland verlengt verbod op invoer van voedselproducten uit EU tot eind 2020
25 jun Holland Paviljoen op 20e Specialty & Fine Food Fair London
25 jun Datakwaliteit door inspanning levensmiddelensector 96% betrouwbaar
25 jun FSSC 22000 versie 5 gepubliceerd op 3 juni 2019
24 jun CBL: ‘Onderzoek Questionmark geeft geen compleet beeld’
24 jun 'Bijna alle aanbiedingen in Nederlandse supermarkten zijn ongezond'
24 jun Online bij Unilever al goed voor 2,5 miljard euro
24 jun Markt voor vleesvervangers over 10 jaar goed voor omzet van 140 miljard euro
24 jun Wegen | uitprijzen | etiketteren in de AGF sector (video)
21 jun Jumbo: Lanaken, Pelt en Rijkevorsel openen in 2019
21 jun Walmart schikt voor 250 miljoen euro in grote corruptiezaak
21 jun Nestlé investeert in onderzoeksfaciliteiten in China
21 jun 'Data betrouwbaar krijgen is monsterklus'
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?