Start online versmarkt Crisp
bron: FoodPro Network
AMSTERDAM - De nieuwe online versmarkt Crisp is vandaag van start gegaan. Het initiatief van ondernemer Tom Peeters begint met een assortiment van 1200 producten die rechtstreeks worden ingekocht bij lokale handelaren.
Crisp koopt zijn producten direct in bij 200 lokale bakkers, vissers en kaasmakers. Het bedrijf heeft niet de ambitie om een kopie te worden van Picnic. “Een krat Amstelbier zal je bij ons niet vinden”, aldus Peeters tegen Sprout.nl, “wel dingen die je normaal gesproken bij de groenteboer, bakker of zaterdagmarkt vindt. We proberen direct vanaf de bron te leveren. Dat heeft twee voordelen: het is verser, en je hebt minder schakels die impact hebben op je winstmarge.”
Op termijn wil Peeters wel de stap maken naar een assortiment van enkele duizenden producten. “Ons voordeel is daarbij dat we ook kromme komkommers kunnen aanbieden, of inspelen op een groter of kleiner aanbod van vis of aardbeien. Je krijgt een veel effectievere koppeling van vraag en aanbod.”
Voor de online versmarkt haalden Peeters en zijn drie medeoprichters een startkapitaal van drie miljoen euro op.
Meer informatie op www.crisp.nl
Foto: de oprichters van Crisp, Eric Klaassen, Michiel Roodenburg, Tom Peeters en René Bink (v.l.n.r.)
Laatste nieuws
-
28 mrt Jumbo gaat rode paprika, komkommer en bosui zonder plastic verpakking aanbieden
-
28 mrt Wouter Kolk stapt op bij Ahold Delhaize
-
28 mrt Tuinboon maakt chocola in Europa
-
28 mrt Foodwatch stapt naar RCC om misleiding met vrije-uitloopeieren
-
28 mrt Nederland grootste bierexporteur EU
-
28 mrt Gezonder en duurzamer eten kan volgens studie voor hetzelfde geld
-
28 mrt Hogere prijzen stuwen verkopen maker Spa-mineraalwater
-
28 mrt Huishoudens gooien dagelijks wereldwijd miljard maaltijden weg
-
28 mrt 2024 Trendrapport voor de voedings- en drankensector
-
28 mrt Onderzoek naar omkopingsrisico’s bij organisaties
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan