Wakker Dier ziet supermarkten weer steeds vaker stunten met vlees
bron: FoodPro Network
AMSTERDAM - Nederlandse supermarkten zijn weer fors meer gaan stunten met goedkoop kippen-, rund- en varkensvlees, concludeert Wakker Dier na onderzoek. Volgens de dierenwelzijnsorganisatie is het aantal vleesaanbiedingen in supermarktfolders sinds 2015 met 28 procent gestegen.
Wakker Dier vergeleek de eerste drie kwartalen van dit jaar met dezelfde periode in de jaren daarvoor. Volgens de organisatie stegen de aanbiedingen bij Jumbo en Albert Heijn het meest van alle supermarkten.
Bij Jumbo gaat het om een verdubbeling van het aantal 'vleesstunts' ten opzichte van drie jaar geleden, bij Albert Heijn om een toename van 73 procent.
"Minder vlees eten is hard nodig. Dat juist de marktleiders hiervoor geen verantwoordelijkheid nemen is schandalig", aldus Wakker Dier. Alle supermarkten stunten vooral veel meer met kippenvlees in hun folders. "Ook hier lopen Albert Heijn en Jumbo voorop. Jumbo heeft zijn kipaanbiedingen zelfs vertienvoudigd."
De organisatie analyseerde de folders van twaalf grote supermarktketens in Nederland.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
19 apr Hogere prijzen en volumes bij Danone
-
19 apr Cacaoprijzen breken records
-
19 apr Mosa Meat start pilot-fabriek op Brightlands campus
-
19 apr Unilever zwakt duurzaamheidsdoel voor plastic af
-
19 apr Activistische aandeelhouders eisen gezonde voeding van Nestlé
-
19 apr Colruyt krijgt goedkeuring voor overname 54 Match- en Smatch-winkels
-
19 apr Cacaoboeren gaan in Brussel protesteren tegen lage prijzen
-
19 apr Starbucks opent elke drie dagen nieuwe vestiging in India
-
18 apr Greenyard neemt ijsjesfabrikant Crème de la Crème over
-
18 apr Worst uit het lab valt in de smaak bij eerste proeverij in Europa
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan