Wakker Dier ziet supermarkten weer steeds vaker stunten met vlees

08-11 08:29 | bron: FoodPro Network

AMSTERDAM - Nederlandse supermarkten zijn weer fors meer gaan stunten met goedkoop kippen-, rund- en varkensvlees, concludeert Wakker Dier na onderzoek. Volgens de dierenwelzijnsorganisatie is het aantal vleesaanbiedingen in supermarktfolders sinds 2015 met 28 procent gestegen.

Wakker Dier vergeleek de eerste drie kwartalen van dit jaar met dezelfde periode in de jaren daarvoor. Volgens de organisatie stegen de aanbiedingen bij Jumbo en Albert Heijn het meest van alle supermarkten.

Bij Jumbo gaat het om een verdubbeling van het aantal 'vleesstunts' ten opzichte van drie jaar geleden, bij Albert Heijn om een toename van 73 procent.

"Minder vlees eten is hard nodig. Dat juist de marktleiders hiervoor geen verantwoordelijkheid nemen is schandalig", aldus Wakker Dier. Alle supermarkten stunten vooral veel meer met kippenvlees in hun folders. "Ook hier lopen Albert Heijn en Jumbo voorop. Jumbo heeft zijn kipaanbiedingen zelfs vertienvoudigd."

De organisatie analyseerde de folders van twaalf grote supermarktketens in Nederland.

Bron: ANP





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
22 mrt EIT Food investeert voor 56,4 miljoen euro in projecten voedingsindustrie
22 mrt Jumbo sinds btw-verhoging 4% duurder, Albert Heijn 5%
22 mrt Planbureau: Concurrentiepositie voedingsmiddelenindustrie lijdt onder Brexit
22 mrt Foodfotografie op locatie bij de klant
22 mrt Workshop disposable cleaning
21 mrt Aantal bedrijven onder toezicht Skal door de grens van 5.000
21 mrt PLUS gaat alleen nog kipvleeswaren met ster van Beter Leven keurmerk verkopen
21 mrt Online supermarkt Picnic snelst groeiende bedrijf van Nederland
21 mrt Babymelkpoeder blijft belangrijkste exportproduct naar China
21 mrt Download de verschillenmatrix FSSC 22000, BRC en IFS
21 mrt Voedselveiligheid: Bizerba op Empack 2019
20 mrt Productiewaarde vlees in 2026 ruim een derde hoger
20 mrt Colruyt: ‘Als Jumbo oorlog wil, dan is dat zo’
20 mrt Prijzen margarine in supermarkten fors hoger
20 mrt Nieuwe supermarkt Carrefour in Brussel: geen cash, geen kassa en geen schappen
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?