Leer de geheimen van healthy food design
bron: FoodPro Network
WAGENINGEN - Hoe ontwikkel je gezonde voedingsmiddelen die aantrekkelijk, lekker en voedzaam zijn maar ook tegemoet komen aan de veeleisende consument, die wensen heeft omtrent duurzaamheid, gemak en een goede prijs?
Veel productontwikkelaars en technologen in de voedingsindustrie hebben dagelijks te maken met het complexe speelveld tussen consument, technologie en wetgeving. Om nog maar niet te spreken over de uitdaging bij het vermarkten van innovatieve producten.
Wageningen Academy, het instituut binnen Wageningen University & Research, dat kennis uit onderzoek en onderwijs samenbrengt in onderwijsprogramma, organiseert een ééndaags programma specifiek over healthy food design. Stap voor stap worden de geheimen van een optimaal ontwerpproces ontrafelt, waarbij ook cases van minder succesvolle voorbeelden op tafel komen, om van te kunnen leren. Daarnaast zal een spreker van Sensus (onderdeel van Cosun) uitleg geven over het opbouwen van een FDA en EFSA dossier.
Prof. dr. Vincenzo Fogliano, hoofd van de leerstoelgroep Food Quality & Design is de cursusleider van dit programma op academisch niveau. Hij zal samen met anderen de deelnemers meenemen van productontwikkeling naar de fundamenten van “design thinking”, waar technologie, marketing en consument samenkomen, in verschillende ontwerp en productie strategieën. Meer informatie is te vinden op de website van Wageningen Academy.
Bron: Wageningen Academy - partner FoodPro Network
Laatste nieuws
-
18 mrt Supermarkten in Frankrijk duurder dan in Belgiƫ
-
18 mrt Zweeds keukenproduct kan houdbaarheid van voedsel met drie keer verlengen
-
18 mrt Enkco en Olijck Foods werken samen aan hybride vleesproducten
-
18 mrt Hoe VANHEST FOOD GROUP in 6 maanden volledig automatiseerde met KING Software
-
18 mrt Whitepaper zout- en suikerreductie: 4 criteria voor succesvol reduceren
-
18 mrt Duurzame productie en distributie: Een draaiboek voor de voedingsindustrie
-
15 mrt Nederland is grootste leverancier van voeding en dranken aan Verenigd Koninkrijk
-
15 mrt Uitbreiding naar kant-en-klaar drukt op winst HelloFresh
-
15 mrt Jumbo stopt met vlees in de aanbieding
-
15 mrt Wereldwijde ICT-storing McDonald's
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan