Leer de geheimen van healthy food design
bron: FoodPro Network
WAGENINGEN - Hoe ontwikkel je gezonde voedingsmiddelen die aantrekkelijk, lekker en voedzaam zijn maar ook tegemoet komen aan de veeleisende consument, die wensen heeft omtrent duurzaamheid, gemak en een goede prijs?
Veel productontwikkelaars en technologen in de voedingsindustrie hebben dagelijks te maken met het complexe speelveld tussen consument, technologie en wetgeving. Om nog maar niet te spreken over de uitdaging bij het vermarkten van innovatieve producten.
Wageningen Academy, het instituut binnen Wageningen University & Research, dat kennis uit onderzoek en onderwijs samenbrengt in onderwijsprogramma, organiseert een ééndaags programma specifiek over healthy food design. Stap voor stap worden de geheimen van een optimaal ontwerpproces ontrafelt, waarbij ook cases van minder succesvolle voorbeelden op tafel komen, om van te kunnen leren. Daarnaast zal een spreker van Sensus (onderdeel van Cosun) uitleg geven over het opbouwen van een FDA en EFSA dossier.
Prof. dr. Vincenzo Fogliano, hoofd van de leerstoelgroep Food Quality & Design is de cursusleider van dit programma op academisch niveau. Hij zal samen met anderen de deelnemers meenemen van productontwikkeling naar de fundamenten van “design thinking”, waar technologie, marketing en consument samenkomen, in verschillende ontwerp en productie strategieën. Meer informatie is te vinden op de website van Wageningen Academy.
Bron: Wageningen Academy - partner FoodPro Network
Laatste nieuws
-
24 apr ABN AMRO: 'Voedingssector heeft doorbraaktechnologieën nodig voor halen klimaatdoelen'
-
24 apr Heineken zag bierverkoop eerste kwartaal aantrekken
-
24 apr Coca-Cola mocht manager ontslaan na omstreden deal Bas Smit
-
24 apr Waarschuwingslabel op ongezond voedsel drijft de prijs omhoog
-
24 apr Nederlanders zijn te verdelen in zes type food-consumenten
-
24 apr Verkrijg inzicht in wat er daadwerkelijk in je fabriek gebeurt
-
23 apr PepsiCo verkoopt weer meer frisdrank en chips
-
23 apr Reorganisatie bij Milcobel: 130 banen op de tocht
-
23 apr Consumentenbond: Fabrikanten bezuinigen op dure ingrediënten
-
23 apr Producten van Danone, Dr. Oetker, Jacobs Douwe Egberts en Mondelez weer verkrijgbaar bij Jumbo
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan