Voedingscentrum: 'Pak snoepreclame op scholen en in games aan'

15-10 11:19 | bron: FoodPro Network

DEN HAAG - Veel ouders willen maatregelen tegen reclame op ongezonde producten als koek, snoep en frisdrank bij sportevenementen, op scholen, in tv-series, films en games. Dat blijkt uit onderzoek in opdracht van het Voedingscentrum.

In totaal 71 procent van de ouders vindt dat marketing voor ongezonde producten niet thuishoort op een sportevenement voor kinderen. En 60 procent van de ouders vindt het niet normaal dat er kindermarketing voor ongezonde producten plaatsvindt via social media.

Ze vinden het Voedingscentrum aan hun zijde. "Wij vinden dat kinderen beschermd moeten worden tegen kindermarketing van ongezonde producten'', aldus Astrid Postma-Smeets, expert voeding en gezondheid bij het Voedingscentrum.

De Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI), de koepelorganisatie voor bedrijven in de levensmiddelenindustrie, heeft in mei aangekondigd dat het kinderidolen van de verpakkingen gaat halen. Dat is volgens het Voedingscentrum een goede stap, maar deze gaat de organisatie nog niet ver genoeg.

De representatieve steekproef onder meer dan duizend ouders met kinderen tot en met zeventien jaar werd uitgevoerd door Flycatcher.

Bron: ANP





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
22 mrt EIT Food investeert voor 56,4 miljoen euro in projecten voedingsindustrie
22 mrt Jumbo sinds btw-verhoging 4% duurder, Albert Heijn 5%
22 mrt Planbureau: Concurrentiepositie voedingsmiddelenindustrie lijdt onder Brexit
22 mrt Foodfotografie op locatie bij de klant
22 mrt Workshop disposable cleaning
21 mrt Aantal bedrijven onder toezicht Skal door de grens van 5.000
21 mrt PLUS gaat alleen nog kipvleeswaren met ster van Beter Leven keurmerk verkopen
21 mrt Online supermarkt Picnic snelst groeiende bedrijf van Nederland
21 mrt Babymelkpoeder blijft belangrijkste exportproduct naar China
21 mrt Download de verschillenmatrix FSSC 22000, BRC en IFS
21 mrt Voedselveiligheid: Bizerba op Empack 2019
20 mrt Productiewaarde vlees in 2026 ruim een derde hoger
20 mrt Colruyt: ‘Als Jumbo oorlog wil, dan is dat zo’
20 mrt Prijzen margarine in supermarkten fors hoger
20 mrt Nieuwe supermarkt Carrefour in Brussel: geen cash, geen kassa en geen schappen
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?