Voedingscentrum: 'Pak snoepreclame op scholen en in games aan'

15-10 11:19 | bron: FoodPro Network

DEN HAAG - Veel ouders willen maatregelen tegen reclame op ongezonde producten als koek, snoep en frisdrank bij sportevenementen, op scholen, in tv-series, films en games. Dat blijkt uit onderzoek in opdracht van het Voedingscentrum.

In totaal 71 procent van de ouders vindt dat marketing voor ongezonde producten niet thuishoort op een sportevenement voor kinderen. En 60 procent van de ouders vindt het niet normaal dat er kindermarketing voor ongezonde producten plaatsvindt via social media.

Ze vinden het Voedingscentrum aan hun zijde. "Wij vinden dat kinderen beschermd moeten worden tegen kindermarketing van ongezonde producten'', aldus Astrid Postma-Smeets, expert voeding en gezondheid bij het Voedingscentrum.

De Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI), de koepelorganisatie voor bedrijven in de levensmiddelenindustrie, heeft in mei aangekondigd dat het kinderidolen van de verpakkingen gaat halen. Dat is volgens het Voedingscentrum een goede stap, maar deze gaat de organisatie nog niet ver genoeg.

De representatieve steekproef onder meer dan duizend ouders met kinderen tot en met zeventien jaar werd uitgevoerd door Flycatcher.

Bron: ANP





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
22 aug Sainsbury’s biedt kleine merken een listing
22 aug Ben jij als logistieke specialist het vertrouwen van je klant waard?
22 aug Een tijd- en kostenbesparende manier om verpakkingsmachines te kopen
22 aug Datakwaliteit door inspanning levensmiddelensector 96% betrouwbaar
22 aug Waarop moet u letten bij de aanschaf van persoonlijke beschermingsmiddelen voor de voedselindustrie?
22 aug Correcte gewichtsbepaling dankzij scheefstandcorrectie | Easy Level kantelcompenstie: altijd het juiste gewicht
21 aug Defensie overweegt inzet foodtrucks op kazerne in Doorn
21 aug Nederlandse voedingsindustrie scoort hoog op arbeidsproductiviteit
21 aug Belgische voedingsindustrie blijft suikers en vetten reduceren
21 aug Mola kiest voor gestructureerde groei en 5S
21 aug Heineken: 'Zonder goede data kunnen klanten onze producten niet verkopen.'
20 aug Ook grootste vleesverwerker ter wereld betreedt markt voor plantaardige producten
20 aug Wereldwijd actief Lotus ziet omzet flink stijgen
20 aug Bekijk de recalls in de voedingsindustrie in 2019 (EU)
20 aug Sla telen op water: ‘Duurzame en stabiele productie’
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?