Foodfotografie op locatie bij de klant

22-03 06:03 | bron: FoodPro Network

UTRECHT - Studio Marten Aukes schiet meestal de Foodproducties in de studio. Alles is daar voorhanden om een goede serie te schieten: achtergronden, servies, bestek en niet te vergeten een goed geoutilleerde keuken. Tegenwoordig wordt er ook vaak op locatie gewerkt bij de klant.

Een studio op locatie.

Als fotografisch bedrijf met Foodfotografie als specialisatie worden door Marten ook series Foodproducten op locatie geschoten bijvoorbeeld voor het opzetten van een webshop. Voor de klant kan dat veel voordelen hebben zoals minder derving bij versproducten. Zo word er ook bespaard op transportkosten en worden de lijnen met de klant kort gehouden.

De praktijk wijst uit dat als de “locatiestudio” is opgesteld er prima gewerkt kan worden met een resultaat dat niet onder doet voor werk dat in de studio is geschoten.

Minder voor de hand liggend is het om op locatie ook sfeeropnames van food te maken. Dit komt wat meer aan op apparatuur en mogelijkheden met het studiolicht. Toch werd de uitdaging aangegaan toen de aanvraag binnenkwam om bij een klant sfeerbeelden te maken van kant-en-klaar maaltijden en kipproducten. Met een moodboard werd richting aan de sfeer gegeven, waarna bepaald werd wat er aan props meegenomen ging worden op locatie. Foodstyling was in handen van kookwerken.nl.

Het resultaat was een opnameserie die niet onder deed voor studiowerk, en door de klant voor verschillende uitingen van webformaat tot blow-ups voor beurzen gebruikt kan worden. Kijk verder op martenaukes.nl!





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
18 apr Jumbo: Nederlanders massaal aan de paasbarbecue
18 apr Omzet Unilever in eerste kwartaal 2019 met 1,6% gedaald
18 apr Recordomzet voor Royal Swinkels Family Brewers
18 apr Het topje van de ijsberg
18 apr Rabobank start met programma Food Forward
18 apr Inspiratiesessie: `De baas is ook maar een mens`
17 apr PLUS gaat blockchaintechnologie gebruiken voor bananen
17 apr Coop groeit met dubbele cijfers
17 apr Brexit en food export!?
17 apr Walmart lanceert productvergelijker met toegevoegde realiteit
17 apr Hoe overleeft u een onaangekondigde audit? 5 praktische tips voor continue voedselveiligheid
16 apr NestlĂ©, Carrefour en IBM starten blockchainproject (video)
16 apr Ahold Delhaize getroffen door grote staking in VS
16 apr NVWA: Tientallen handdesinfectiemiddelen voldoen niet aan eisen
16 apr Europese vleeswarenindustrie bezorgd over marktontwikkeling
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?