Foodfotografie op locatie bij de klant
bron: FoodPro Network
UTRECHT - Studio Marten Aukes schiet meestal de Foodproducties in de studio. Alles is daar voorhanden om een goede serie te schieten: achtergronden, servies, bestek en niet te vergeten een goed geoutilleerde keuken. Tegenwoordig wordt er ook vaak op locatie gewerkt bij de klant.
Een studio op locatie.
Als fotografisch bedrijf met Foodfotografie als specialisatie worden door Marten ook series Foodproducten op locatie geschoten bijvoorbeeld voor het opzetten van een webshop. Voor de klant kan dat veel voordelen hebben zoals minder derving bij versproducten. Zo word er ook bespaard op transportkosten en worden de lijnen met de klant kort gehouden.
De praktijk wijst uit dat als de “locatiestudio” is opgesteld er prima gewerkt kan worden met een resultaat dat niet onder doet voor werk dat in de studio is geschoten.
Minder voor de hand liggend is het om op locatie ook sfeeropnames van food te maken. Dit komt wat meer aan op apparatuur en mogelijkheden met het studiolicht. Toch werd de uitdaging aangegaan toen de aanvraag binnenkwam om bij een klant sfeerbeelden te maken van kant-en-klaar maaltijden en kipproducten. Met een moodboard werd richting aan de sfeer gegeven, waarna bepaald werd wat er aan props meegenomen ging worden op locatie. Foodstyling was in handen van kookwerken.nl.
Het resultaat was een opnameserie die niet onder deed voor studiowerk, en door de klant voor verschillende uitingen van webformaat tot blow-ups voor beurzen gebruikt kan worden. Kijk verder op martenaukes.nl!
Foto: Marten Aukes
Laatste nieuws
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
-
25 apr Dirk gaat personeel voorzien van bodycams
-
25 apr A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
-
25 apr EU verbiedt ongezonde aroma's voor rookworst en barbecuesaus
-
25 apr E.Leclerc marktleider en prijsleider in Frankrijk
-
25 apr Aviko werkt aan frietketen zonder CO2-uitstoot in 2030
-
25 apr Legionella-onderzoek: het belang van risicoanalyse en watermonsters
-
25 apr Nieuwe uitdaging binnen Odin voor directeur Theo Boon
-
24 apr TommyTomato haalt 1,9 miljoen groeigeld op voor de groentelunch op school
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan