Markt voor glutenvrije producten in paar jaar tijd verdubbeld
bron: FoodPro Network
HILVERSUM - De markt voor glutenvrije producten blijft maar groeien. Zowel de vraag naar als het aanbod van glutenvrije broden, pasta's en andere speciale producten is fors gestegen.
Sinds 2014 is de omzet van speciale glutenvrije producten bij de Nederlandse supermarkten bijna verdubbeld, aldus cijfers van onderzoeksbureau IRI, waarover de NOS bericht. In 2014 bracht het glutenvrije assortiment 13,56 miljoen euro op, voor dit jaar verwacht het onderzoeksbureau dat er voor ruim 25 miljoen euro aan speciale producten zonder gluten verkocht worden.
"Consumenten zien het als een gezonder alternatief en kopen het daarom steeds vaker. Die groep is breder dan alleen mensen die glutenintolerant zijn", aldus marktanalist Marieke Bokkes van onderzoeksbureau Innova Market Insights tegen de NOS.
Het gevolg van de groeiende vraag naar glutenvrije producten is dat supermarkten niet alleen meer verkopen, maar ook het assortiment uitbreiden. Uit cijfers van Innova blijkt dat 13,6 procent van alle nieuwe voedsel- en drankproducten in de Nederlandse supermarkt vorig jaar het stempel glutenvrij kreeg. In 2013 lag dat nog op 7,6 procent.
Bron: NOS
Laatste nieuws
-
24 apr TommyTomato haalt 1,9 miljoen groeigeld op voor de groentelunch op school
-
24 apr PepsiCo verlaagt zoutgehalte in chips van het merk Lay's
-
24 apr ABN AMRO: 'Voedingssector heeft doorbraaktechnologieën nodig voor halen klimaatdoelen'
-
24 apr Heineken zag bierverkoop eerste kwartaal aantrekken
-
24 apr Coca-Cola mocht manager ontslaan na omstreden deal Bas Smit
-
24 apr Waarschuwingslabel op ongezond voedsel drijft de prijs omhoog
-
24 apr Nederlanders zijn te verdelen in zes type food-consumenten
-
24 apr Verkrijg inzicht in wat er daadwerkelijk in je fabriek gebeurt
-
23 apr PepsiCo verkoopt weer meer frisdrank en chips
-
23 apr Reorganisatie bij Milcobel: 130 banen op de tocht
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan