Mosa Meat: ‘Kweekvlees ligt in 2021 in de schappen’

17-07 08:09 | bron: FoodPro Network

MAASTRICHT- De Nederlandse kweekvleesstartup Mosa Meat, dat vlees maakt in een laboratorium, krijgt 7,5 miljoen euro aan investering van M Ventures. M Ventures is de investeringstak van de Duitse farmaceut Merck en de Zwitserse vleesverwerker Bell Food Group.

Het is de eerste grote investering voor Mosa Meat, dat wordt geleid door onderzoeker Mark Post van de Universiteit van Maastricht en voedseldeskundige Peter Verstrate.

Jarenlang deed Post onderzoek naar kweekvlees. Al in 2013 kwam Post met de eerste kweekhamburger: kostprijs 250.000 euro. Deze hamburger werd gemaakt van de cellen van koeien in plaatst van een echte koe. 

Met de miljoeneninvestering wil het bedrijf het productieproces opschalen. Verwacht wordt dat er 2021 een productielocatie komt in Nederland, zodat het bedrijf voor omgerekend 8,50 euro een hamburger kan produceren.

Bron: Mosa Meat





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
19 aug Jumbo topman Van Eerd wil over 5 jaar naar 25% marktaandeel (en is al goed op weg)
19 aug Mercadona, ondanks jaren negentig website, online de grootste supermarkt van Spanje
19 aug LI-5600, een etiket boven én onderaan! (video)
05 aug Redactie FoodPro Network gesloten van 5 t/m 16 augustus
02 aug Kweekvlees mogelijk over twee jaar in de schappen
02 aug Leveren Uber chauffeurs straks ook uw boodschappen aan huis?
02 aug Nieuwe Europese wetgeving voor etikettering producten vanaf 1 april 2020
02 aug Wereldwijde spelers in voedselveiligheid zien certificatie als ‘paspoort voor handel’
02 aug Supply Chain Management: eerst het gezamenlijke doel, het collectieve gevoel en dán de tool
01 aug Nestlé, Carrefour en IBM starten blockchainproject (video)
01 aug Markt voor vleesvervangers over 10 jaar goed voor omzet van 140 miljard euro
01 aug Walmart laat robots de vloer schrobben (video)
01 aug Beperk het risico op productvreemde delen met detecteerbare artikelen
31 jul Elke 15 uur een nieuwe vestiging van Starbucks in China
31 jul Takeaway.com ziet omzet flink groeien in tweede kwartaal
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?