Coop groeit twee keer harder dan de markt
bron: FoodPro Network
VELP - Supermarktketen Coop kijkt terug op een uitstekende eerste helft van 2018. De consumentenomzet van de supermarktorganisatie groeit in de eerste 26 weken van het jaar met 5,2%, de markt daarentegen met 2,6% (bron: IRi). Autonome groei van Coop is de belangrijkste reden voor de goede resultaten.
Ook opende Coop in de eerste zes maanden van het jaar zes nieuwe winkels, waaronder drie stadssupermarkten onder de vlag van Coop Vandaag in Groningen, Sittard en Zwolle. Daarnaast investeerde Coop in relocatie, uitbreiding of verbetering in 20 van haar bestaande supermarkten.
In de tweede helft van 2018 voegt Coop nog eens zes compleet nieuwe winkels aan de organisatie toe. Eind dit kwartaal start de ombouw van de Emté-supermarkten naar Coop, waardoor de omzetgroei dit jaar een stevige impuls krijgt. Coop werkt in hoog tempo aan de ombouw en verwacht in 2018 al zeker 20 Emté-winkels toe te voegen aan haar formule.
Online groei dankzij bestelapp
Ook online groeit de organisatie flink, Coop kent inmiddels een landelijke dekking voor online bezorgen. Dankzij de bestelapp die de supermarkt in april lanceerde, is het voor klanten nog eenvoudiger geworden om online boodschappen te doen.
Bron: Coop
Laatste nieuws
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
-
25 apr Dirk gaat personeel voorzien van bodycams
-
25 apr A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
-
25 apr EU verbiedt ongezonde aroma's voor rookworst en barbecuesaus
-
25 apr E.Leclerc marktleider en prijsleider in Frankrijk
-
25 apr Aviko werkt aan frietketen zonder CO2-uitstoot in 2030
-
25 apr Legionella-onderzoek: het belang van risicoanalyse en watermonsters
-
25 apr Nieuwe uitdaging binnen Odin voor directeur Theo Boon
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan