PepsiCo ziet omzet stijgen door snacks

11-07 10:59 | bron: FoodPro Network

NEW YORK - PepsiCo heeft in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4% genoteerd. De nettowinst liep echter wel terug met 14% als gevolg van de wereldwijde belastinglast.

De Amerikaanse fabrikant van onder meer Pepsi Cola, Lays en Quaker dankt de omzetstijging met name aan de verkoop van snacks. De verkoop van suikerhoudende dranken loopt al een tijd minder, nu consumenten steeds vaker voor gezondere alternatieven kiezen.

De totale omzet van PepsiCo steeg naar 16.09 miljard dollar (circa 14 miljard euro). Met name dankzij een sterke prestatie in Europa en Zuid-Afrika (+11%).

Volgens Indra Nooyi, CEO van PepsiCo sinds 2006, boekte het bedrijf voornamelijk op internationaal vlak een groei.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
15 feb Supermarkten streven naar een vijfde minder verpakkingen in 2025
15 feb Moederbedrijf Douwe Egberts wil naar de beurs
15 feb Flinke groei online omzet voedingsindustrie
15 feb NestlĂ© investeert 38 miljoen euro in Zwitserse Nespresso-fabriek
15 feb Duitse discounters krijgen mogelijk concurrentie uit Rusland
15 feb Foodfotografie op locatie bij de klant
15 feb Carel Lurvink ontvangt opnieuw predicaat Hofleverancier
14 feb Europese databank tegen voedselfraude
14 feb Dick Boer in Raad van Bestuur NestlĂ©
14 feb Omzet DSM Nutrition stijgt met 7%
14 feb Verbod op pulsvisserij in Europese Unie
14 feb Colruyt: duurzame quinoa voeding van de toekomst
14 feb BRC Food 8: Veranderingen in bescherming tegen voedselfraude
14 feb Beperk het risico op productvreemde delen met detecteerbare artikelen
13 feb Darmbacterie listeria gevonden op kaasspread Groene Pesto van Jumbo
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?