Carrefour geeft inzicht in transformatieplan

BRUSSEL - Digitalisering en gezondheid vormen de speerpunten in het transformatieplan van supermarktketen Carrefour. Binnenkort al kunnen klanten van de supermarktketen online bestellingen afhalen of retourneren in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten van Carrefour maakt non-food plaats voor biologische voeding en horeca.

Carrefour heeft “geen fundamenteel probleem” op de Belgische markt, benadrukken secretaris-generaal Geoffroy Gersdorff en operationeel directeur Hilde Decadt in een interview aan De Standaard afgelopen weekend.

De beleidsmakers gaan ook in op de verschillen tussen de sanering van 2010 en het transformatieplan van vandaag: ‘De sanering van 2010 ging over de redding van Carrefour België. De vraag was toen of Carrefour in België zou blijven. Vandaag spreken we over een transformatie die van ons op bepaalde terreinen een voorloper moet maken.’

Digitalisering

Carrefour zal sterk inzetten op digitalisering. Meer dan 100.000 Carrefour klanten hebben inmiddels de smartphone-app gedownload. Alle Express-winkels worden binnenkort afhaal- en retourpunten voor online bestellingen.

Elkaars boodschappen thuisbezorgen

Ook de bezorging aan huis en de Drive afhaalpunten blijven belangrijke speerpunten in de projecten van Carrefour. Een Roemeens concept waarbij consumenten elkaars boodschappen thuisbezorgen, wil de keten binnenkort ook in België introduceren.





Laatste nieuws