Nederlandse bedrijven gebruiken vaker duurzame cacao
bron: FoodPro Network
DEN HAAG - De Nederlandse cacaosector gebruikt steeds vaker cacao met een duurzaamheidskeurmerk. Van 2014 tot 2016 steeg het percentage van 21 naar 30 procent. Aldus een onderzoek van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) in opdracht van het ministerie van Economische Zaken (EZ).
Het CBS deed onderzoek bij 289 cacaoverwerkers. Uit het onderzoek blijkt dat bedrijven steeds meer duurzaam gecertificeerde cacao gebruiken. Dit is cacao met het keurmerk Fairtrade, Max Havelaar, UTZ, Rainforest Alliance of Organic/biologisch.
In 2016 had 30 procent van alle cacao die de bedrijven inkochten voor verwerking zo'n keurmerk. In 2015 lag dit aandeel op 25 procent en in 2014 nog 21 procent.
Volgens het CBS was alle cacao in supermarktproducten in 2016 voor 86 procent erkend duurzaam.
Update: 28-9
Bron: CBS
Laatste nieuws
-
26 apr Kabinet legt keuzes voor aan Kamer voor suikertaks op frisdranken
-
26 apr Lagere omzet en marge voor Corbion
-
26 apr Unilever-topman wil realistische duurzaamheidsdoelen
-
26 apr Wijnconsumptie op laagste niveau sinds 1996
-
26 apr Arla Foods Ingredients neemt activiteiten in wei over van Volac
-
26 apr Ahold Delhaize opent tech-studio in Roemeniƫ
-
26 apr Jumbo neemt distributiecentrum voor versproducten in Nieuwegein in gebruik
-
26 apr 5 Trends voor digitalisering in food
-
26 apr Podcast Webinar | Wat is digitale transformatie en hoe zet je de volgende succesvolle stap?
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan