Colruyt investeert in gepersonaliseerde voeding
bron: FoodPro Network
HALLE - Ook Colruyt Group investeert in gepersonaliseerde voeding via het internationale consortium 'Personalized Nutrition and Health', dat voedings- en technologiebedrijven samenbrengt. TNO en de WUR leiden het consortium.
Ook Colruyt Group gaat via zijn dochterbedrijf SmartWithFood zijn schouders zetten onder gepersonaliseerde voeding. Het consortium kan jaarlijks rekenen op een begroting van 3 miljoen euro. ‘We nemen deel omdat gepersonaliseerde voeding voor Colruyt Group een belangrijk innovatiethema is’, aldus Ignace de Nollin, business manager van SmartWithFood, tegen De Tijd.
‘In het consortium kunnen we multidisciplinair samenwerken met partners in verschillende onderzoeken, om een holistisch beeld te krijgen. Het gaat er onder andere over de rol van sensoren en trackers en van bloed- en DNA-analyses, om op basis van individuele biologische data tot gericht voedingsadvies te komen. We willen zo vooral voeling hebben met mogelijke scenario’s die op de markt kunnen komen.’ Aldus de Nollin.
Bron: De Tijd
Laatste nieuws
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
-
25 apr Dirk gaat personeel voorzien van bodycams
-
25 apr A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
-
25 apr EU verbiedt ongezonde aroma's voor rookworst en barbecuesaus
-
25 apr E.Leclerc marktleider en prijsleider in Frankrijk
-
25 apr Aviko werkt aan frietketen zonder CO2-uitstoot in 2030
-
25 apr Legionella-onderzoek: het belang van risicoanalyse en watermonsters
-
25 apr Nieuwe uitdaging binnen Odin voor directeur Theo Boon
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan