Tesco gaat strijd aan met Aldi en Lidl
bron: FoodPro Network
LONDEN - Tesco is van plan de goedkopere en succesvolle Duitse concurrenten Aldi en Lidl dwars te zitten met een eigen 'discount' winkelketen. De Britse supermarktketen mikt op winkels met een minder gevarieerd aanbod dan de bestaande winkels, maar die op het lagere prijsniveau van de Duitse 'indringers' zitten, aldus The Sunday Times.
De Duitse supermarkten hebben vorig jaar een spectaculaire groei van hun omzet beleefd. Cijfers uit de zomer van 2017 geven aan dat de omzet van deze supermarkten in vergelijking met dezelfde periode een jaar eerder met ruim 19 procent is gestegen.
De omzetstijging is kolossaal vergeleken met die van de grootste Britse supermarkten, Tesco, Morrisons, Sainsbury's en Asda, die hun omzet zagen stijgen met gemiddeld 1,6 procent.
Aldi en Lidl hebben in Groot-Brittannië een marktaandeel van 12 procent. In Nederland zijn ze de ketens volgens cijfers uit 2016 goed voor een marktaandeel van circa 17 procent.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
26 apr Kabinet legt keuzes voor aan Kamer voor suikertaks op frisdranken
-
26 apr Lagere omzet en marge voor Corbion
-
26 apr Unilever-topman wil realistische duurzaamheidsdoelen
-
26 apr Wijnconsumptie op laagste niveau sinds 1996
-
26 apr Arla Foods Ingredients neemt activiteiten in wei over van Volac
-
26 apr Ahold Delhaize opent tech-studio in Roemeniƫ
-
26 apr Jumbo neemt distributiecentrum voor versproducten in Nieuwegein in gebruik
-
26 apr 5 Trends voor digitalisering in food
-
26 apr Podcast Webinar | Wat is digitale transformatie en hoe zet je de volgende succesvolle stap?
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan