Vijf actuele supermarkttrends

05-07 13:29 | bron: FoodPro Network

LONDEN - De internationale supermarktonderzoeksorganisatie IGD ziet vijf trends die de foodretailmarkt zullen bepalen dit jaar.

1. Private label gaat premium

Supermarktorganisaties zetten steeds steviger in op hun aanbod private label producten om zo in de consumentenbehoeften te voorzien. Ze investeren daarom fors in het aanbod premium huismerken van hoge kwaliteit met betaalbare prijzen. Aldus Toby Pickard, Innovations & Trends Analyst bij IGD.

2. Focus op gezondheid en lifestyle

Gezondheid blijft in 2018 een hot topic. Supermarkten zullen naar verwachting speciale zones in hun winkels inrichten of uitbreiden om 'wellness' producten nog meer te promoten. Ook online zal dit aanbod groeien, zodat consumenten snel en gemakkelijk de juiste producten kunnen vinden die hen helpen om gezonder te leven.

3. Groei lokale producten

Eerder kwam Unilever met een soortgelijk bericht naar buiten. Klanten willen steeds meer lokale (seizoensgebonden) producten kopen. 

4. Nog efficiënter bestellen, afhalen en bezorgen

Klanten stellen snelheid en efficiëntie op prijs. In 2018 zullen retailers nog meer investeren en nog betere oplossingen ontwikkelen op het gebied van online bestellen en bezorgen / afhalen. Met artificiële intelligentie proberen supermarkten beter te anticiperen op wat shoppers willen.

5. Verbetering van winkelervaring

Fysieke winkels zullen nog harder moeten werken om klanten in de winkel te krijgen. Supermarkten zullen gaan voor een 'omnichannelshopper ervaring' die de winkelervaring naar een hoger niveau tilt. Online, offline en big data zullen hierbij gecombineerd worden. 





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan middels het deelnameformulier


Laatste nieuws
17 aug Albert Heijn-topman: robotisering gaat ten koste van banen
17 aug Walmart boekt recordomzet
17 aug FrieslandCampina zet in op verdere verduurzaming met Top-Zuivellijn
17 aug Smaakonderzoek is hot, maar is het ook valide?
17 aug Inuline en oligofructose erkend als gezond voedingsvezel
17 aug 5 september: BRC Global Standard-Food Safety
16 aug China pakt voedselfraude aan
16 aug Foodora vindt geen koper en stopt in Nederland
16 aug Europese Commissie volop in conclaaf over stoplichtsysteem
16 aug Kellogg's vermindert zout- en suikergehalte van ontbijtgranen
16 aug Tweederde van de food professionals vindt dat NVWA meer bevoegdheden zou moeten krijgen
16 aug Opleiding: productieleider
15 aug Van Melik Food Groep start met nieuwbouw productiefaciliteit
15 aug Ook Sainsbury’s test kassaloos shoppen
15 aug Noord-Brabant in opkomst als wijnprovincie
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie