Vijf actuele supermarkttrends

12-10 06:03 | bron: FoodPro Network

LONDEN - De internationale supermarktonderzoeksorganisatie IGD ziet vijf trends die de foodretailmarkt zullen bepalen dit jaar.

1. Private label gaat premium

Supermarktorganisaties zetten steeds steviger in op hun aanbod private label producten om zo in de consumentenbehoeften te voorzien. Ze investeren daarom fors in het aanbod premium huismerken van hoge kwaliteit met betaalbare prijzen. Aldus Toby Pickard, Innovations & Trends Analyst bij IGD.

2. Focus op gezondheid en lifestyle

Gezondheid blijft in 2018 een hot topic. Supermarkten zullen naar verwachting speciale zones in hun winkels inrichten of uitbreiden om 'wellness' producten nog meer te promoten. Ook online zal dit aanbod groeien, zodat consumenten snel en gemakkelijk de juiste producten kunnen vinden die hen helpen om gezonder te leven.

3. Groei lokale producten

Eerder kwam Unilever met een soortgelijk bericht naar buiten. Klanten willen steeds meer lokale (seizoensgebonden) producten kopen. 

4. Nog efficiënter bestellen, afhalen en bezorgen

Klanten stellen snelheid en efficiëntie op prijs. In 2018 zullen retailers nog meer investeren en nog betere oplossingen ontwikkelen op het gebied van online bestellen en bezorgen / afhalen. Met artificiële intelligentie proberen supermarkten beter te anticiperen op wat shoppers willen.

5. Verbetering van winkelervaring

Fysieke winkels zullen nog harder moeten werken om klanten in de winkel te krijgen. Supermarkten zullen gaan voor een 'omnichannelshopper ervaring' die de winkelervaring naar een hoger niveau tilt. Online, offline en big data zullen hierbij gecombineerd worden. 





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan middels het deelnameformulier


Laatste nieuws
15 okt Voedingscentrum: 'Pak snoepreclame op scholen en in games aan'
15 okt FNLI komt met innovatie-award
15 okt Mondelez maakt al zijn verpakkingen recyclebaar
15 okt Albert Heijn roept makreel terug vanwege listeria
15 okt Consumentenkoepel wil Europese regels voor misleidende info op voeding
15 okt HelloFresh wil groei in Verenigde Staten aanjagen
15 okt Bekijk de recalls in de voedingsindustrie (EU)
15 okt 12 december: Workshop: Social Media in de voedingsindustrie
12 okt Kellogg's vermindert zout- en suikergehalte van ontbijtgranen
12 okt Multinationals goed voor 30 procent van Nederlandse economie
12 okt NestlĂ© wil uiterlijk in 2025 haar verpakkingen voor 100% recyclen of hergebruiken
12 okt Nieuwe Europese wetgeving voor etikettering producten
12 okt Vijf actuele supermarkttrends
12 okt 15 november: BRC Global Standard-Food Safety
11 okt China pakt voedselfraude aan
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie